
„Wsparcie dostępu do dobrej jakości kształcenia w szkołach podstawowych Gminy Stoczek Łukowski”
„Wsparcie dostępu do dobrej jakości kształcenia w szkołach podstawowych
Gminy Stoczek Łukowski”
nr projektu FELU.10.03-IZ.00-0094/23
Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+)
realizowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
Całkowity koszt projektu: 1 147 500,00 zł
Dofinansowanie projektu z UE: 975 375.00 zł
#FunduszeUE , #FunduszeEuropejskie
- Projekt jest realizowany od dnia 1 stycznia 2024r. do 31 lipca 2025r. w 6 Szkołach Podstawowych z Gminy Stoczek Łukowski:
SP w Szyszkach
SP w Starej Róży
SP w Starych Kobiałkach
SP w Kisielsku
SP w Jedlance
SP w Starej Prawdzie
Celem projektu jest wsparcie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, ze szczególnym uwzględnieniem grup w niekorzystnej sytuacji, w odniesieniu do sześciu szkół podstawowych w gminie Stoczek Łukowski. Wsparciem objętych zostało 434 uczniów, z czego 138 to uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych (w tym 14 z niepełnosprawnościami), a także 62 nauczycieli.
Podstawą projektu jest realizacja zajęć dodatkowych dla uczniów szkół objętych wsparciem w projekcie. Zajęcia prowadzone są w formie stacjonarnej, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb uczniów oraz z zastosowaniem m.in. takich metod jak nauka w praktyce i doświadczeniu. Zajęcia prowadzone są przez kadrę własną szkół, posiadającą adekwatne kompetencje i kwalifikacje. Uzupełniająco, w celu wsparcia rozwoju uczniów, wszystkie szkoły zostały doposażone również w niezbędny sprzęt i pomoce dydaktyczne, zwiększające ich potencjał dydaktyczny.
W okresie od 01.01.2024 do 31.12.2024 w Szkole Podstawowej w Starych Kobiałkach zrealizowano 1168 godzin projektowych w ramach 15-stu różnych rodzajów zajęć. Zajęcia skierowane były m.in. na rozwijanie kompetencji matematycznych poprzez praktyczne zadania i gry logiczne, które wzmacniały umiejętność analitycznego myślenia i rozwiązywania problemów. Zajęcia językowe skupiały się na doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim, wykorzystując interaktywne metody nauki, takie jak symulacje rozmów i gry słowne. Zajęcia z programowania/kodowania rozwijały kompetencje cyfrowe uczniów, ucząc ich podstaw programowania, obsługi aplikacji edukacyjnych oraz bezpiecznego korzystania z Internetu. Na warsztatach przyrodniczych uczniowie rozwijali umiejętność obserwacji i analizy zjawisk naturalnych poprzez eksperymenty i badania terenowe. Zajęcia logopedyczne w ramach projektu koncentrują się na rozwijaniu poprawnej wymowy, usprawnianiu aparatu mowy oraz doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych uczniów. Zajęcia z zakresu rozwijania kompetencji społecznych i emocjonalnych uczyły współpracy w grupie, skutecznej komunikacji oraz rozwiązywania konfliktów. Indywidualne doradztwo edukacyjno-zawodowe dla 20 uczniów Szkoły Podstawowej w Starych Kobiałkach miało na celu wsparcie młodzieży w świadomym planowaniu ich ścieżki edukacyjnej i zawodowej. Podczas spotkań uczniowie mieli okazję poznać swoje mocne strony, zainteresowania oraz predyspozycje zawodowe poprzez specjalistyczne testy i rozmowy doradcze. Warsztaty skupiały się na rozwijaniu umiejętności podejmowania decyzji, kształtowaniu postawy przedsiębiorczej oraz poznawaniu różnych ścieżek kariery.
W ramach projektu zakupiono pomoce wzbogacające potencjał dydaktyczny szkoły, wyposażenie pracowni matematycznej, informatycznej, językowej, historycznej i przyrodniczej, m.in. zestaw do doświadczeń chemicznych, zestaw do doświadczeń z ciepła, zestaw demonstracyjny o płynach i gazach, zestaw doświadczalny do podstaw magnetyzmu, maszynę elektrostatyczną, szafę metalową do przechowywania odczynników chemicznych, roboty edukacyjne, magnetyczny zestaw demonstracyjny „Poczet królów karty konwersacyjne z języka angielskiego. Zakupione pomoce dydaktyczne są wykorzystywane podczas zajęć, aby uczniowie mogli zdobywać wiedzę w sposób praktyczny i angażujący. Zestawy do doświadczeń chemicznych i fizycznych pozwalają na przeprowadzanie eksperymentów, rozwijając umiejętności analityczne i badawcze uczniów. Maszyna elektrostatyczna oraz zestaw doświadczalny do podstaw magnetyzmu umożliwiają zobrazowanie zjawisk fizycznych w sposób interaktywny. Karty konwersacyjne oraz gry językowe pomagają w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim, angażując uczniów w dynamiczne ćwiczenia językowe.
Dzięki tym nowoczesnym pomocom dydaktycznym nauka w szkole staje się bardziej atrakcyjna, angażująca i dostosowana do indywidualnych potrzeb uczniów, co znacząco wpływa na podniesienie jakości kształcenia.
- oplus_32
- oplus_32