Deklaracja dostępności

Nazwa podmiotu publicznego

Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Starych Kobiałkach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.spkobialki.pl.

Data publikacji i aktualizacji

Data publikacji strony internetowej: .

Data ostatniej istotnej aktualizacji: .

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Andrzej Grzęda — mejlowo [email protected] lub telefonicznie 603074193.

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych - zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
  • Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
  • Na stronie nie zapewniono alternatywy dla treści nietekstowej,
  • Na stronie zamieszczono dokumenty jako skan wersji papierowych,
  • Dla informacji brak właściwej relacji,
  • Strona używa grafik aby przedstawić tekst,
  • W przypadku automatycznie aktualizowanej treści nie zostały wdrożone rozwiązania pozwalające na pauzę, zatrzymanie lub ukrywanie,
  • Linki prowadzące do dokumentów do pobrania nie zawierają w swojej treści informacji o formacie,
  • Na stronie brak możliwości zlokalizowania podstron na wiele sposobów.

Niedostępne treści

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • niektóre materiały zostały wytworzone przez podmioty zewnętrzne.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

Oświadczenie sporządzono dnia: .

Data ostatniego przeglądu deklaracji: .

Deklarację sporządzono na podstawie badania przeprowadzonego przez podmiot zewnętrzny ITLU Sp. Z o.o. ul. Nałęczowska 51A, 20-701 Lublin.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Zespół Oświatowy w Starych Kobiałkach
  • Stare Kobiałki 18, 21-450 Stoczek Łukowski
  • mejl: [email protected].
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Dokumenty

Na stronach gminy znajduje się wiele plików do pobrania. Większość z nich pochodzi z zasobów wewnętrznych. Może się zdarzyć, że nie wszystkie pliki będą w pełni dostępne, np. może w nich brakować nagłówków lub opisów alternatywnych do tabel i grafik.

Serwis został zbudowany w oparciu o metodę „Responsive Web Design”, w skrócie RWD. Metoda ta sprawia, że serwis automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

Nie wymaga powiększania, ani przewijania w kierunku poziomym.

W urządzeniach takich jak tablety, smartfony, telefony komórkowe serwis jest znacznie bardziej czytelny i przyjazny w obsłudze.

Pozostałe informacje

INFORMACJA DLA UŻYTKOWNIKÓW NIEPEŁNOSPRAWNYCH

  • Użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab.
  • Nawigacja jest też przyjazna dla osób niewidomych dzięki unikalnym tytułom podstron i porządkującej funkcji nagłówków.
  • W całym serwisie włączony jest tzw. fokus, czyli domyślne oznaczenie aktywnego linka czy pola formularza. Fokus przemieszcza się po wszystkich widocznych elementach aktywnych strony w logicznej kolejności – klawisz TAB.
  • Linki – także te prowadzące do serwisów zewnętrznych – otwierają się w tym samym oknie.
  • Kontrast tekstu do tła – dzięki temu materiały osadzone na stronie są czytelne także dla osób słabiej widzących.
  • Staramy się pisać zrozumiałe teksty oraz formatować je w sposób zgodny z zasadami dostępności.
  • Zdjęcia i grafiki w serwisie mają alternatywne opisy, aby ich treść była dostępna dla osób niewidomych oraz osób, które nie wyświetlają grafiki na przykład na urządzeniach mobilnych.

W najwyżej na stronie umiejscowionym menu znajdują się pomocne opcje:

  • „Wersja kontrastowa”
  • „Wersja tekstowa”
  • „Powiększanie i pomniejszanie czcionki”
  • „Wersja czytana – lektor”
  • „Wersja językowa”
KONTRAST

Kontrast kolorystyczny elementów przekazujących treści ma stosunek jasności tekstu do tła co najmniej 4,5 do 1.

ZMIANA ROZMIARU STRONY

Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu. Jest to szczególnie pomocne dla osób z wadą wzroku. Aby powiększyć tekst należy wybrać odpowiednią kombinację klawiszy:

FIREFOX, CHROME, INTERNET EXPLORER
  • [CTRL] oraz [+] aby powiększyć widok
  • [CTRL] oraz [-] aby pomniejszyć widok
OPERA
  • [SHIFT] oraz [+] aby powiększyć widok
  • [-] aby pomniejszyć widok

OPISY ALTERNATYWNE GRAFIK I ZDJĘĆ

W serwisie Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Starych Kobiałkach pamiętamy, aby do grafik i zdjęć, prezentujących istotne informacje, dodać opisy alternatywne. Ponadto przyciski i pola formularzy są właściwie opisane.

Dostępność architektoniczna

Lokalizacja siedziby podmiotu

Województwo

lubelskie

Powiat

łukowski

Gmina

Stoczek Łukowski (gmina wiejska)

Dział 1. Dostępność architektoniczna

Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów

1

1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach

a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne

1

b. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia wolne od barier przestrzenie komunikacyjne

0

c. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni                                                                                                                                                                                                                                    0

komunikacyjnych

2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)

a. Liczba budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń

1

b. Liczba budynków, w których podmiot nie umożliwia dostępu do wszystkich pomieszczeń

0

c. Rodzaje rozwiązań, które podmiot zastosował, aby umożliwić dostęp do wszystkich pomieszczeń w budynkach

Rozwiązania architektoniczne (tak)                Środki techniczne (tak)                  Zainstalowane urządzenia (nie)

3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach

a. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy

1

b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i głosowy

0

c. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny, dotykowy i głosowy

0

4. Dostęp do budynków dla osób korzystających z psa asystującego

a. Liczba budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego

1

b. Liczba budynków, do których podmiot nie zapewnia wstępu osobie korzystającej z psa asystującego

0

5. Ewakuacja lub ratowanie osób wewnątrz budynków

a. Aby umożliwić ewakuację lub ratowanie osób wewnątrz budynków, podmiot zapewnia

Procedury ewakuacji            Sprzęt lub miejsce do ewakuacji                                Pracowników przeszkolonych  lub ratowania (tak)                                            lub ratowania (nie)           z procedur ewakuacji lub ratowania (tak)

b. Liczba budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji                                                                                                                                                                                                                                    0

lub ratowania osób wewnątrz budynku

 

c. Liczba budynków, w których podmiot częściowo zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość                   1

ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku

d. Liczba budynków, w których podmiot nie zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości                                                                                                                                                                                                                                    0

ewakuacji lub ratowania wewnątrz budynku

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:

 

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna